Afgelopen zaterdag is de campagne Playroll officieel van start gegaan. De voorbereidingen zijn al enkele weken geleden begonnen, maar zaterdag was het tijd om de eerste vruchten te gaan plukken. Onze speciale dank voor de WC pot outfits gaan uit Hilbrink en ballast en SPH verpakkingen. Belangeloos hebben deze twee partijen ons voorzien van gratis dozen en bestickering!

IMG_6249

De afmetingen van de doos staan op papier.

IMG_6258

De schetsen, gemaakt door Martin Pottjewijd!

IMG_6197

De dozen met zijn met liefde geleverd door SPH.

IMG_6277

Hilbrink en Ballast zorgde voor deze schitterende bestickering.

IMG_6268

Het knutselen kan beginnen!

 

 

 

 

 

 

Knutselen in de Compaen

Doordat we de benedenverdieping van de Compaen konden gebruiken hadden we genoeg ruimte om de kostuums in elkaar te zetten. Met dank aan Gabrielle, stagiair van Indruk maken en Daario van Promobee, zijn de de stickers erg netjes op de dozen geplakt.

20150416_145729-2

Gabrielle in actie.

20150416_163208

Het eindresultaat mag er zijn!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De Cascaderun

Ieder WC kostuum beschikt over 200 tegels waarbij ons doel is om alle 200 tegels  gesponsord te krijgen voor 5 euro per stuk. Indien alle tegels gesponsord worden brengt dit een bedrag op van 2000 euro. Tijdens de gehele campagne gaan we de opbrengsten berekenen in ‘aantal wc rollen’. Dit doen we omdat dit de vorderingen beter in kaart brengt op weg naar het ultieme doel: 43.000 wc rollen. De inkoopwaarde van een wc rol schatten we in op 25 cent per stuk. Indien alle tegels verkocht zijn, zitten we dus op een totaal van 8.000 wc rollen. 400 tegels keer 5 euro is 2000 euro. 1 euro staat gelijk aan 4 rollen. 2000 euro betekent 8.000 rollen. Snapt u hem nog?;)

20150419_151307

De deelnemers die bereid zijn een tegel te sponsoren maken kans op een minuut gratis winkelen bij Albert Heijn Offerein! Op deze manier kunnen we de zwaar gewaardeerde bijdrage en support iets aantrekkelijker maken. Het afnemen van een tegel kan hierdoor niet alleen gezien worden als sponsorbedrag, maar ook als lot uit de loterij en een donatie aan de voedselbank!

Eerste tussenstand

Omdat onze campagne nog niet dusdanig onder de aandacht is gebracht in Hoogeveen en velen nog niets af weten van Playroll hebben we ervoor gekozen om de focus tijdens de Cascaderun te leggen op de promotie. De WC potten hebben op drukke spots aandacht gevraagd door bijvoorbeeld lekker te gaan dansen! Tegelijkertijd zijn onze folders uitgedeeld.

Toch hebben we een eerste tussenstand. Er zijn 47 tegels verkocht. 47x 5= 235 euro. 235 euro staat gelijk aan 940 wc rollen. Niet slecht toch?

Ideeën?

Heb je ideeën over hoe we op een ludieke manier, gerelateerd tot wc’s, poepen, plassen etc, geld op kunnen halen of aandacht kunnen genereren? Laat het ons weten! Input vanuit jullie wordt enorm gewaardeerd!

Alle WC rollen worden gedoneerd aan de Hoogeveense voedselbank. Tevens steun je ons op weg naar een wereld record. Win- win- win situatie dus :).